Listing 1 - 10 of 156 << page
of 16
>>
Sort by

Book
Alles op een rij... : praktische handreikingen uit onderzoek voor het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9789077866412 9077866418 Year: 2017 Publisher: Meppel Ten Brink Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een bundel van artikelen die in 2016 en 2017 zijn verschenen in onderwijstijdschrift Didactief. In bondig bestek beschrijft Winnifred Jelier praktische adviezen voor beginnende en ervaren docenten op basis van vijftien jaar onderwijsonderzoek in Nederland. Bij de totstandkoming van de artikelen zijn wetenschappers, docenten en andere experts uit het veld als meelezer betrokken.


Book
100+ ideas for teaching history
Author:
Year: 2010 Publisher: London Continuum International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Enlivening secondary history : 50 classroom activities for teachers and pupils
Authors: ---
ISBN: 9780415678322 Year: 2012 Publisher: London RoutledgeFalmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teach now! history : becoming a great history teacher
Author:
ISBN: 9780415713412 Year: 2014 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teaching & learning history 11-18 : understanding the past
Authors: --- ---
ISBN: 9780335238200 Year: 2011 Publisher: Maidenhead McGraw-Hill

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Op wiskunde kan je rekenen! : inzichtelijk rekenen voor de eerste graad A-stroom
Authors: ---
Year: 2016 Publisher: Heverlee UC Leuven-Limburg. Lerarenopleiding Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het rekenonderwijs in Vlaanderen heeft de afgelopen jaren enkele grote veranderingen doorgemaakt: van het éénsporig cijferend rekenen zijn we overgestapt naar meersporige rekenmethoden, gebruikt in realistische situaties. Bij deze realistische vraagstukken en problemen hoort het functioneel rekenen en een ontwikkeling van een zekere gecijferdheid. Het rekenonderwijs stelt als doel dat leerlingen vlot moeten rekenen met methodieken, gebaseerd op eigenschappen, die ze zelf mogen kiezen. Uiteraard moeten de leerlingen inzien dat ze de snelste en kortste methoden gebruiken om tot een correct antwoord te komen. Doch wordt hier in het onderwijs — jammer genoeg — nog niet voldoende bij stilgestaan. Als antwoord hierop ben ik op zoek gegaan naar verscheidene methodieken (verdeeleigenschap, verbanden tussen bewerkingen, splitsen, eigenschappen van bewerkingen,…) die kunnen aangeleerd of gebruikt worden om leerlingen inzichtelijk en bewerkingen, eenvoudig te leren rekenen. Hierbij vindt u de link terug tussen de leerinhouden van de basisschool (en op welke manier deze worden onderwezen) en het leerplan van de eerste graad secundair onderwijs. Daarnaast moeten deze rekenvaardigheden ook op punt blijven en naar behoeven ingeoefend worden. Hiervoor werd een rekenbundel ontwikkeld, bruikbaar in de eerste graad A-stroom, bestaande uit oefeningen met als hoofddoel: het inzichtelijk rekenen van leerlingen bevorderen en op peil houden. (Bron: auteur)


Dissertation
Klasmanagement en instructies = een goed team? : wat is de invloed van instructie op mijn klasmanagement tijdens de lessen biologie/natuurwetenschappen in de tweede graad van het secundair onderwijs?
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Heverlee UC Leuven-Limburg. Lerarenopleiding Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit afstudeeronderzoek bevat de zoektocht naar de invloed van instructies op mijn klasmanagement tijdens de lessen biologie of natuurwetenschappen in de tweede graad van het secundair onderwijs. Onder klasmanagement verstaat men alle maatregelen die een leerkracht moet nemen om een krachtig en positief leerklimaat te vormen waarin zowel leerlingen als leerkracht succeservaringen kunnen opdoen. Tijdens mijn stages van vorig schooljaar ontdekte ik dat mijn lessen vaak niet goed verliepen doordat mijn klasmanagement echt niet goed was. Tijd om actie te ondernemen dacht ik. Dit heb ik gedaan met dit afstudeeronderzoek. Drie hoofdstukken brengen mij ertoe om te besluiten dat instructies een grote invloed hebben op mijn klasmanagement. In het eerste hoofdstuk onderzoek ik door een vergelijking van verschillende omschrijvingen wat klasmanagement is. In het tweede hoofdstuk spits ik me toe op instructies. Zowel het inhoudelijke als het geven van instructies komen hier aan bod. Ook de innovatieve expliciete directe instructie wordt hier besproken. Het derde hoofdstuk beschrijft de praktische uitwerking van mijn afstudeeronderzoek. (Bron: auteur)


Dissertation
Werkvormenrijk in de praktijk : efficiënte werkvormen in praktijklessen voeding
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement lerarenopleiding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit afstudeeronderzoek bestaat uit verschillende uitgewerkte werkvormen die toegelicht worden met voor- en nadelen en daarbij de bevindingen vanuit de stagepraktijk. Uit de opgestelde enquêtes blijkt de demonstratie (stappenplan) als meest efficiënte werkvorm. In het tweede deel van dit afstudeeronderzoek wordt bij een voorbeeld van een stappenplan de theoretische opbouw ervan toegelicht. Tot slot zijn een aantal uitgewerkte stappenplannen gebundeld. (Bron: auteur)


Book
Manglish : bringing Maths and English together across the curriculum
Author:
ISBN: 9781781351017 Year: 2014 Publisher: Bancyfelin Independent Thinking Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Activerende werkvormen binnen de wiskunde : invloed op het leren van de leerlingen
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Heverlee UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mijn afstudeeronderzoek gaat over activerende werkvormen binnen de wiskunde. Specifiek ga ik verschillende aspecten hier rond onderzoeken. Voordat ik uitspraken kan doen over de effecten van activerende werkvormen op het leren van jongeren is het belangrijk om te weten hoe een brein werkt. Welke aspecten zorgen ervoor dat leerlingen dingen sneller onthouden? Wat is in dit proces onmisbaar? Nadat ik dit heb onderzocht ben ik zelf aan de slag gegaan. Tijdens mijn zelfstandige stage heb ik verschillende vormen van activerende werkvormen ontwikkeld en toegepast. Hierna heb ik elke vorm kritisch bekeken. Welke werkvormen werkten heel goed? Welke niet? Waarom was dit het geval? In mijn onderzoek leg ik de nadruk op het effect van activerende werkvormen op het leren van de leerlingen. We weten al dat werkvormen de motivatie van leerlingen verhogen, maar helpt het ook om hen efficiënter dingen aan te leren? (Bron: auteur)

Listing 1 - 10 of 156 << page
of 16
>>
Sort by